2021. április 22., csütörtök

Olvasási projekt Szegeden

 

Osztályommal lezártunk egy projektet, amelyet szívesen osztok meg veletek:
Előzmény - január
Többféle indíttatásból úgy döntöttem, hogy csavarok egyet a hatodikos osztályom második féléves irodalom tanmenetén.
A terv:
Februárban mindenki kap egy regényt a könyvtárból (mindenki másikat, mert nincs több példány ezekből a művekből) el kell olvasni és írásban/képben könyvajánlót, kedvcsinálót kell róla készíteniük, amit az osztály honlapján publikálunk is. A határidő április témazáró jegyet szeretnék rá adni.
A közösség
A kollégáktól kaptam remek javaslatokat és a könyvtárban meglévő új/régi ifjúsági könyvekből válogattam. Igyekeztek a gyerekek érdeklődéséhez és olvasási szokásaihoz igazítani a könyvek témáját, hosszát.
Könyvek listája:
A megvalósulás
A diákok pozitívan fogadták a feladatot. Olyannyira, hogy amikor beszéltem nekik róla, azonnal ki akarták kölcsönözni a könyveket, így az előkészítő szakaszt lerövidítettem, hogy el ne vesszen a lelkesedés. A megállapodás szerint minimum 30 oldalt kellett elolvasni, de ha utána sem olvasta szívesen, akkor kérhetett egy cserét. Egy diák élt a csere lehetőségével (Egy régebbi kiadású Janikovszkyt kapott a kislány, de a pici betűktől fájt a feje...) Minden diák leadta a feladatát (6 diáknak kellett meghosszabbítani a határidőt, és nagyjából 10-nek dobtam vissza, hogy bővítsen még a tartalmon).
A munkák felkerültek a közben elkészült könyvtár honlapjára.
Itt tudjátok megtekinteni őket:
Értékelés- szerintem
Jó: Minden diák elolvasott egy könyvet amiről véleményt formált, írt. 99%-ban -ez nem pontos statisztika- tetszett nekik a könyv, szívesen olvasták. Jó volt, hogy a digitális oktatás során is volt nekik offline feladatuk. Öröm volt olvasni, olyan jó dolgokat írtak a különböző történetekről. Mindenki egyedi, önálló munkát adott le.
Változtatnék: Nem vagyok megelégedve a honlapon megjelenő formával, nehezen használható, azon módosítanék és a beszámoló lapon lehet érdemes volna pontokat megadni, hogy lássák még jobban mi az, amit jobban ki kellene fejteni. Az emotikonos rész sajnos a wordben a mentés, újramegnyitás során a legtöbb esetben eltűnt/elcsúszott, így azt külön kellett csatolniuk (amit többen elfelejtettek, technikailag problémát jelentett)
Összességében nagyon örülök, hogy az osztályom szívesen csinálta a feladatot és szerintem gyarapodott általa.

Remélem tudjátok használni a tapasztalatokat! Szívesen fogadom az észrevételeket!
 
Üdv:
Varjasi-Kispéter Zsófi
Szegedi Gregor József Általános Iskola


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése