Osztályommal lezártunk egy projektet, amelyet szívesen osztok meg veletek:
Előzmény - január
Többféle indíttatásból úgy döntöttem, hogy csavarok egyet a hatodikos osztályom második féléves irodalom tanmenetén.
A terv:
Februárban
mindenki kap egy regényt a könyvtárból (mindenki másikat, mert nincs
több példány ezekből a művekből) el kell olvasni és írásban/képben
könyvajánlót, kedvcsinálót kell róla készíteniük, amit az osztály
honlapján publikálunk is. A határidő április témazáró jegyet szeretnék
rá adni.
A közösség
A kollégáktól kaptam
remek javaslatokat és a könyvtárban meglévő új/régi ifjúsági könyvekből
válogattam. Igyekeztek a gyerekek érdeklődéséhez és olvasási szokásaihoz
igazítani a könyvek témáját, hosszát.
Beszámoló munkalapja: https://docs. google.com/document/d/ 1THcvVxI79nww_3j- erzPMOHkBVdeB9DsMmePhU2zguo/ edit?usp=sharing
Könyvek listája:
https://docs.google.com/ spreadsheets/d/ 1CLxsDgbq2z6skbeVvNUKh8Vz4Giyh 9bacdKGht-QgVY/edit?usp= sharing
A megvalósulás
A
diákok pozitívan fogadták a feladatot. Olyannyira, hogy amikor
beszéltem nekik róla, azonnal ki akarták kölcsönözni a könyveket, így az
előkészítő szakaszt lerövidítettem, hogy el ne vesszen a lelkesedés. A
megállapodás szerint minimum 30 oldalt kellett elolvasni, de ha utána
sem olvasta szívesen, akkor kérhetett egy cserét. Egy diák élt a csere
lehetőségével (Egy régebbi kiadású Janikovszkyt kapott a kislány, de a
pici betűktől fájt a feje...) Minden diák leadta a feladatát (6 diáknak
kellett meghosszabbítani a határidőt, és nagyjából 10-nek dobtam
vissza, hogy bővítsen még a tartalmon).
A munkák felkerültek a közben elkészült könyvtár honlapjára.
Itt tudjátok megtekinteni őket:
Értékelés- szerintem
Jó:
Minden diák elolvasott egy könyvet amiről véleményt formált, írt.
99%-ban -ez nem pontos statisztika- tetszett nekik a könyv, szívesen
olvasták. Jó volt, hogy a digitális oktatás során is volt nekik offline feladatuk. Öröm volt olvasni, olyan jó dolgokat írtak a különböző történetekről. Mindenki egyedi, önálló munkát adott le.
Változtatnék:
Nem vagyok megelégedve a honlapon megjelenő formával, nehezen
használható, azon módosítanék és a beszámoló lapon lehet érdemes volna
pontokat megadni, hogy lássák még jobban mi az, amit jobban ki kellene
fejteni. Az emotikonos rész sajnos a wordben a mentés, újramegnyitás
során a legtöbb esetben eltűnt/elcsúszott, így azt külön kellett
csatolniuk (amit többen elfelejtettek, technikailag problémát jelentett)
Összességében nagyon örülök, hogy az osztályom szívesen csinálta a feladatot és szerintem gyarapodott általa.
Remélem tudjátok használni a tapasztalatokat! Szívesen fogadom az észrevételeket!
Üdv:
Varjasi-Kispéter Zsófi
Szegedi Gregor József Általános Iskola
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése